LajnuZ

Här kan ni följa mig i min vardag. Mycket nöje

Hemma efter Power Meet!

Publicerad 2009-07-07 12:12:17 i Allmänt,

Ja, då var Power Big Meet över igen då. 

Iår var det lite annorlunda, jag med flera bodde på Mälarcampingen i Västerås ca 200 meter in till marknaden. Jag bodde där från torsdagen till lördagen. Det var jävligt skojigt att vara på campingen för att de var en skön stämning grannar emellan. Vårt gäng som åkte ner var de lite hit å ditt ibland men det löste sig tillslut. Några åkte hem efter första dan, men vi andra gav inte upp hoppet än. Vi åkte ner med 4 stycken bilar en Buick Skylark GS -66, en Chevrolet Caprice -78, 2 st Chevelle Malibus en från -78 och en från -67

Vi hade lite tur med vädret första dagen vi var där, men vi kom så pass sent så att vi fixade till tälten och siktade in oss på cruisingen på kvällen istället. Men det var inte mycket till Crus, för en av våra bilar en Chevelle Malibu från 67 var lite knas. Vi kom sedan på vad de var som var felet. Det var förgasaren och packningarna. Så de var bara att åka vidare till den närmaste butiken som kunnas tänka ha packningar. Vi hittade en affär med packningar så de var bara att köpa och börja pilla. Efter pillandet så gick bilen lite bättre men ändå inte så som vi ville att den skulle göra, men vi beslutade oss för att åka tillbaka till campingen och ställa bilen vid tälten och fortsätta kvällen med lite alkohol. När alla började gå till sängs så satt jag fortfarande uppe med mig själv och fick kontakt med några finnar som hade tälten brevid oss. Det visade sig att dessa finnar var ju hur härliga som helst och vi satt å snackade och drack lite öl. Sen var klockan lite mycket så vi gick till sängs. 

Dagen efter var det dags för att gå på marknaden. Vi vaknade rätt tidigt men utvilade. Några av oss åt frulle och andra inte för vi kunde inte de pågrund av värmen. Senare när alla var klara med saker de skulle göra på morgonen så åkte vi till marknaden, men vi var inte riktigt påväg än. Några av våra chaffisar ville gå å kolla om de var i tillstånd för att köra bil, men när de kom till dem poliser som fanns på området så fick de ej blåsa och det tycke vi var riktigt dåligt. Så vi besluta att parkera bilarna och gå in till fots. Så vi gick in som vanligt. Väl inne på området så började vi gå från ena änden till den andra, först så gick vi en runda på den högra sidan sedan tillbaka på den andra sidan. Vi gick flera gånger upp och ner flera gånger. Vi satt också och kollade på utställnings tävlingen som alltid är där. Detta år hade dem fint besök grundaren till Wheels Magazine var där ^^. Lite filmklipp från utställningen kommer sen. Efter utställningen så vart de lunch för dem andra men jag kunde inte äta eftersom att det var alldeles för varmt. Men efter att de andra hade ätit så ville andra gå till bilen för att ta på sig andra lite bättre kläder när vi väl var vid bilen så vart jag "tvingad" att ta en macka åtminstone. Så jag gjorde det och böt om till lite bättre kläder, sen fortsatte vi gå på marknaden. Vi gick och gick vi letade dessutom efter en Edelbrock 600 förgasare till polarens bil. Men vi hitta ingen så han å jag gjorde varsin keps med ett Chevrolet märke istället. När vi var på väg tillbaka till bilen kom det en åskskur från ingenstanns. Så vi sprang tillbaka till bilen för att inte bli för blötta. När vi väl satt i bilen för att börja åka då slutade det regna. När vi kom in på campen ingen så vart det chill ett tag och alla var trötta i fötterna. Visa började att packa ner sina saker och förbereda för att åka hem. När det var klara med att packa började vi göra mat. Det vart fläskfile med potatissallad. När allt var klart och vi hade ätit gott och snackat ett tag så åkte första gänget hem. När det hade åkt så började vi andra att sikta in oss på Cruisingen. Jag gick till de härliga finnarna och fråga vad dem skulle göra, å de visade sig att dem också skulle åka snart. Vi satt ett tag och tog några öl å sen bar de iväg. Vi åkte en bra stund runt på kvällen. Sedan kom vi hem till campen och de var chill dags med finnarna vi satt uppe nästan hela natten och hade tändbrasa och snackade skit. Vi kom överens om en sak med finnarna och de var att dem skulle komma hit till Sthlm Cruising den 15 aug. Så de var spikat och klart. De skulle komma till oss då.

Sista dagen och vi vaknade i rätt lagom tid. Vi åt frulle och packade ner lite saker innan de var dags att åka tillbaka till marknaden för att åter gå ett bra tag och handla det sista som man ville ha. Denna gång gick vi inte alls lika länge utan man gick till det som man ville köpa och viste vart de låg. Dessutom hitta en av mina polare sin Edelbrockare till bilen. Så han köpte den och vi gick vidare, efter ett tag så var vi rätt hungriga att vi åkte in till stan och käkade Lunch/middag och efter maten  så åkte vi tillbaka till Campingen för att packa ner våra saker innan de var dags att åka hem.  Efter nerpackningen så åkte vi hem, men givetvis så fastna vi i Cruising kön, men de ville vi inte vara så vi åkte runt istället och kom upp på E18 en annan väg. Vi stannade till vi donken för att köpa färdkost och tanka. Efter de så var det bara den sista resan hem så väntade. Vi åkte mot Enköping för att sedan ta väg 55 mot strängnäs, dem jag åkte med hem var snälla och körde mig till Läggesta station där pappa satt i bilen och väntade. När jag blivit avsläppt åka jag med pappa hem och vi satt hemma och kollade lite på TV och efter de var det dags för att sova..

Så här såg min helg ut, ganska bra va? 
Ha det gött©

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lajnuz

Jag är en person som älskar att träffa människor och prata om allt å alla. Jag är en sån där som vandrar omkring, men ändå är hemma och tråkar är en bilfanatiker som är väldigt mycket ute. Älskar att resa runt!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela